درباره دیگنیتی پرایم

دیگنیتی پرایم یکی از محصولات گروه بهمن است که چند سالی می شود که در کشور ما عرضه می شود و به خاطر طراحی خاص و منحصر به فرد خود توانسته در بازار ایران طرفداران بسیاری پیدا کند. دیگنیتی پرایم در حقیقت همانند H30 کراس، لاماری و… یکی از محصولات گروه دانگ فنگ است و این خودرو در واقع یک کراس اوور سایز متوسط با نام IX5 بوده که گروه دانگ فنگ برای اولین بار در نمایشگاه خودرو پکن سال ۲۰۱۸ از آن رونمایی کرد. نکته قابل توجه در مورد این خودرو این است که این خودرو در دو نسخه پرایم و پرستیژ در بازار ایران عرضه می شود و می توان گفت که نسخه دیگنیتی پرایم، نسخه پایه این خودرو است و نسخه پرستیژ، نسخه فول آپشن به حساب می آید. در ادامه بیشتر به بررسی دیگنیتی پرایم خواهیم پرداخت.

طراحی بدنه

مسلما دیزاین و الگو های طراحی دیگنیتی Prime با توجه به سال ساخت و زمان عرضه، چندان بروز نیست اما می توان طراحی این خودرو را اسپرت به حساب آورد. در نمای جلو این خودرو می توان چهره ای جوان پسند را از این خودرو مشاهده کرد. وجود خطوط شکسته و گوشه های تیز در طراحی چراغ های جلو این خودرو جلوه اسپرتی را به این خودرو داده و فرمان طراحی جلو پنجره بزرگ این خودرو تاثیر به سزایی در دیزاین و نمای طراحی نمای جلوی این خودرو داده است.
در نمای جانبی این خودرو شاهد فرم طراحی خاص و منحصر به فردی هستیم که در کمتر کراس اوور مونتاژی دیده می شود و آن فرم طراحی کوپه این خودرو است که بخش عقب این خودرو به این صورت طراحی شده و باعث شده است تا سقف دیگنیتی پرایم شیب قابل توجهی داشته باشد. در کنار این موارد، نباید از کنار فرم طراحی رینگ های این خودرو با تریم مشکی به راحتی گذشت چرا که طراحی این بخش را اسپرت تر کرده است.
نمای عقب این خودرو از دو چراغ به هم پیوسته بهره می برد که به صورت کامل بر روی درب صندوق عقب قرار گرفته اند. نکته دیگری که در بخش سپر عقب دیگنیتی پرایم دیده می شود استفاده از دو خروجی اگزوز فیک بر روی سپر عقب که این انتظار را به وجود می آورد که این خودرو موتور قدرتمندی دارد که متاسفانه این گونه نیست. در کل می توان نتیجه گرفت که با اینکه این خودرو همانند رقبایش چهره آنچنان بروزی ندارد اما چهره بسیار خوبی را به نمایش می گذارد و طراحی کوپه این خودرو باعث ایجاد وجه تمایز با رقبایش شده است.

 

مشخصات فنی دیگنیتی پرایم

قوای محرکه دیگنیتی پرایم از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با کد موتور SFG15T تامین می شود. این پیشرانه قادر است روی هم رفته ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید و از طریق جعبه دنده شش سرعته مصنوعی CVT به چرخ های جلو منتقل کند. جالب است بدانید که این پیشرانه جز پیشرانه مطرح گروه دانگ فنگ بوده و در بسیاری از محصولات این شرکت از این پیشرانه استفاده شده است.